Sex, blod och vampyrer...

Sitter just nu och kollar på SVT's nya serie "True Blood".
Jag trodde att serien skulle vara awesome efter att ha läst att det regerande temat hela tiden skulle vara sex och vampyrer...och visst, det handlar mest om sex och vampyrer. Men inte fan hjälper det när handlingen är halvsnodd från typ tre olika andra vampyrstories och skådespelarna till största del inte borde få kallas skådespelare?! Trots detta sitter jag och kollar på skiten...varför?
Jo, för om man inte har något bättre för sig låter faktiskt konceptet sex och vampyrer lockande, dåliga skådisar eller inte.
Blod och sex fick mig samtidigt att än en gång fundera på en sak jag gjort ganska länge nu. Om man är blodgivare(vilket jag är) så får man inte ge blod om man har haft en ny sexpartner inom 3 månader.
Okej, det kan man väl köpa...men frågan är: Vad definieras som sex?
Räknas oralsexet och annan typ av sex in i detta? Eller är det bara det "vanliga" in-och-ut sexet som räknas? Och i så fall, räknas det om man har skyddat sex? Med tanke på att det antagligen är smittor som inte får föras vidare när man ger blod?.....Funderar på att maila droppen och fråga :)

Hmm, detta var ett sjukt flummigt inlägg, men det är bara det som dök upp i huvudet för tillfället...
Nu förstår ni kanske vilka konstiga saker som rör sig i mitt huvud....?

Och nu har jag missat tio min av True Blood medan jag skrev detta...missade jag något? Nej, antagligen bara ytterligare en scen med våldsamt blodsex. De om några borde inte få ge blod....


So long motherfuckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0